بازدید از کارخانه آرد قدس رضوی

بازدید از کارخانه آرد قدس رضوی

به عنوان کارگروه دیجیتال مارکتینگ انجمن مراکز تحقیق و توسعه استان خراسان، برای جشنواره تجلیل از پیشگامان تحقیق و توسعه استان خراسان، به همراه آقای اشکان ضیایی (کارگردان وفیلم ساز) از کارخانه آرد قدس رضوی بازدید کردیم.

معرفی کارخانه آرد قدس رضوی

کارخانه آرد قدس رضوی به عنوان قدیمی ترین تولید كننده انواع آرد و اولین كارخانه دارنده مهر استاندارد آرد در استانهای خراسان در سال 1374 با ظرفیت سالیانه 36 هزار تن آغاز به کار کرد. مساحت این مجموعه 26 هکتار است و 5000 متر مربع زیربنا دارد.

ظرفیت تولید شرکت 230 تن در شبانه روز هست و امکان تولید بیش از 60 هزار تن انواع آرد و فرآورده های آردی را دارد.
شرکت آرد قدس 5 سیلو دارد که این سیلو ها ظرفیت ذخیره سازی 30 هزار تن گندم دارند.

از محصولات آرد قدس رضوی میشود به این موارد اشاره کرد:

  •  انواع آرد خبازی، قنادی و ماكارونی
  • انواع پودر كیک
  • پودر خمیر پیتزا
  • آرد بسته بندی
  • انواع بهبود دهنده صنعت نان و شیرینی
  • پودر دونات نیمه آماده
  • پودر نان نیمه آماده
  • انواع پودركیک های صنعتی
  • پودر بیسکوئیت نیمه آماده

روز بازدید

بعد از هماهنگی با آقای مهندس سعید مطابق (مدیر تحقیق و توسعه آرد قدس رضوی)، در روز 19 بهمن 1401، به همراه آقای ضیایی به کارخانه آرد قدس رفتیم.

آقای رجبی مقدم (مدیرعامل مجموعه آرد قدس)، آقای محمد حق بین (مدیر تولید آرد قدس)، آقای خبازی (مدیر روابط عمومی آرد قدس) و آقای سعید مطابق از ما میزبانی کردند. در ابتدا، از ویدئو های موجود به همراه آقای ضیایی بازدید کردیم.

افرادی که در بازدید از آرد قدس رضوی حضور داشتند

بازدید از خط تولید

بازدید از خط تولید جذاب و سیلوهای با عظمت آرد قدس، تجربه وصف ناپذیری داشت. آقای حق بین تمام مراحل تولید آرد از گندم را به صورت کامل و عملی به ما توضیح دادند.

تمامی ماشین آلات به صورت اتومات و فقط با نظارت اپراتور انجام میشد و نقطه قابل توجه این بود، شرکتی به این وسعت و با توان تولید 230 تن در شبانه روز، فقط 50 کارمند داشت.

از دیگر دستاوردهای این کارخانه، تولید آرد کامل بود که کمتر کسی با این مقوله آشناست ولی برای آشنایی شما باید بگوییم از این نوع آرد در تولید نان استفاده میشود که میتواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

اگر این آرد به تولید انبوه برسد و حمایت های لازم انجام شود، میتواند جایگزین آرد فعلی نانوایی ها شود و بر روی سلامت مردم تاثیر مثبتی بگذارد.

موردی که در کارخانه توجه ما را به خود جلب کرد تمیزی و نظافت کارخانه بود.

با بازدید از این شرکت، تجربه وصف ناپذیر بودن در بالای سیلو های گندم را در خاطراتمان ثبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *