بازدید از کارخانه عسل کوهدشت

بازدید از کارخانه عسل کوهدشت

به عنوان کارگروه دیجیتال مارکتینگ انجمن مراکز تحقیق و توسعه، و به بهانه جشنواره تجلیل از پیشگامان تحقیق و توسعه، به همراه آقای اشکان ضیایی (کارگردان و فیلم ساز) از کارخانه عسل کوهدشت بازدید کردیم.

معرفی عسل کوهدشت

شرکت تعاونی تولیدی زنبور داری کوهدشت خراسان با سابقه ای بيش از سه دهه تجربه‌ ی موفق در زمینه پرورش زنبورعسل و تولید محصولات جدید و با کیفیت زنبور (عسل طبیعی، ژله رویال، گرده گل، بره موم و موم) در سال 1373 تاسیس شد.

موسس و مدیرعامل کارخانه عسل کوهدشت، خانم بی بی فاطمه حسینی هستن که از اواخر سال 61 فعالیت خود را در قالب پرورش و تولید ملکه زنبور عسل شروع کردن.

در سال 68 خانم حسینی تونستن به نمایشگاه های داخلی راه پیدا کنن و از سال 74 به صورت کارگاهی شروع به بسته بندی محصولات خود با برند کوهدشت کردن و از سال 77 وارد حوزه صادرات هم شدن.

روز بازدید

بعد از هماهنگی با خانم مهرجو در روز 24 بهمن 1401 به همراه آقای ضیایی که بحث جلوه های بصری روز جشنواره رو نظارت میکنن، از کارخانه عسل کوهدشت بازدید کردیم.

برامون سوال شده بود که چرا این واحد به عنوان واحد نمونه انتخاب شدن، بعدش متوجه شدیم که هدفشون فقط عسل کوهدشت نبوده بلکه ارتقا فرهنگ عسل و عسل شناسی باعث شده این فعالیت های بزرگ رو انجام بدن و به عنوان واحد نمونه انتخاب بشن.

روز بازدید آقای محمد جواد علیپور (عضو هیئت مدیره) میزبانمون بودن و ویدئو ها رو به همراه آقای ضیایی دیدیم.

عسل کوهدشت حتی واسه برندهای به نامی مثل بیژن هم تولید محصول میکنن و چند کتاب در زمینه عسل شناسی دارن مثل فرهنگ لغت عسل.

از دستاوردهای بزرگ این مجموعه این هست که قبلا از هر کندو در حد چند گرم ژل رویال میگرفتن اما الان تونستن این میزان رو به 1 کیلو و 700 گرم برسونن.

به گفته آقای محمد جواد علیپور، چهارمین تولید کننده عسل دنیا هستیم ولی متاسفانه در بحث صادرات مشکل دارن.

مشکلشون اینه که بهشون میگن روی محصولاتشون ساخت ایران نزنین! همچنین بخاطر دغدغه ی تولید و قدرت خرید، مجبور شدن کاهش نیرو از 250 نفر به 50 نفر داشته باشن.

 

به نقل از:

ناصر بهرام فرمدیراجرایی گروه دیجیتال مارکتینگ کاکتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *