برنامه ریزی و استراتژی وب سایت
استراتژی معانی مختلف و زیادی دارد که میتوانید برای پیدا کردن این معانی به گوگل دانا مراجعه کنید. اما استراتژی در فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ معنی خاصی دارد که باید معنی آن را در همینجا جست و جو کنید.
استراتژی در دیجیتال مارکتینگ
برای درک مفهوم استراتژی، یک مثال خیلی ساده را در نظر بگیرید؛ کسب و کار یا برند شخصی خود را یک ماشین مسابقه در نظر بگیرید. ( لوگوی شما روی ماشین چسبیده است) این ماشین در مسابقه (کسب و کار شما در بازار ) شرکت میکند.
شما صاحب ماشین هستید و برد و باخت مربوط به شماست. راننده خود شما هستید یا راننده دارید(مجری )، یک نفر کنار راننده، نقشهخوانی میکند.
در این مثال استراتژیست حکم نقشه خوان را دارد. استراتژیست مسیر راه را میبیند و به آن آگاه است و در طول مسیر به شما جهت میدهد و شما را راهنمایی میکند.
طبق مثال گفته شده؛ شما به ما مراجعه میکنید؛ با هم گپ میزنیم؛ به ما خواهید گفت دوست دارید در چه مسابقه ای شرکت کنید.
در این مرحله تیم دیجیتال مارکتینگ کاکتوس، در نقش مجری، برای فراهم کردن زیرساخت ( طراحی وب سایت، اپلیکیشن، صفحه فعال در شبکههای اجتماعی و …) به شما کمک خواهد کرد.
هر ماشینی برای مسابقه به سوخت احتیاج دارد. ما به عنوان سوخت ماشین، میتوانیم انواع محتوا را برای شما فراهم کنیم. همچنین در نقش راهنما ( مشاور و استراتژیست) به شما میگوییم چه سوختی لازم دارید.
یا میتوانیم به عنوان مجری، پشت رول ماشین بشینیم و رانندگی کنیم و در حقیقت اداره وب سایت یا صفحه اجتماعی شما را به عهده بگیریم.
شاید شما بخواهید، رانندگی را یاد بگیرید، ما در نقش مشاور و استراتژیست، به شما آموزش رانندگی میدهیم.
حتی اگر به دنبال یک نقشهخوان هستید، ما به عنوان یک استراتژیست، تا آخر مسیر همراهتان خواهیم بود.