برنامه ریزی و استراتژی وب سایت
منظورمون از استراتژی و برنامه ریزی در دیجیتال مارکتینگ یا در فضای مجازی چی هست ؟
یک مثال خیلی ساده، کسب و کار یا برند شخصی شما رو یک ماشین مسابقه در نظر میگیریم (که لوگوی شما روش چسبیده) که داره تو مسابقه (که همان کسب و کار در بازار هست) شرکت میکنه، در این حالت:
شما صاحب ماشین هستید و برد و باخت مال شماست. پشت فرمون ماشین خودتون نشستین یا راننده ( که میشه مجری ) و یک نفر کنار راننده داره نقشهخوانی میکنه. استراتژیست حکم نقشه خوان رو داره، اون مسیر راه رو پیش چشماش داره و در طول مسیر به شما جهت میده و شما رو راهنمایی میکنه.
اگر با همین مثال پیش بریم:
شما تشریف میارین پیش ما؛
با هم گپ میزنیم و شما خواهید گفت که توی چه جور مسابقه ای دوست دارید شرکت کنید؛
حالا در نقش مجری در مرحله فراهم کردن زیرساخت (که ساختن ماشین میتونه ساختن یک وب سایت، اپلیکیشن، صفحه فعال در شبکههای اجتماعی و غیره باشه) در کنار شما هستیم.
بعد از آماده شدن زیر ساخت میریم سراغ سوخت ماشین: