داستان گروه دیجیتال مارکتینگ کاکتوس از سال 1397 آغاز شد، تیمی با تخصص فعالیت در فضای آنلاین؛ از استراتژی تا طراحی و اجرا و با تمرکز بر وبسایت و سئو، با مرکزیت شهر مقدس مشهد.
این که چه شد تیمی متخصص و فنی تصمیم گرفت بخش روابط عمومی را تقویت کند برگرفته از تجربهای بود که در این سالها بدست آورد. تیم تشکیل شده بود از مدیریت که بر استراتژی شرکت و مشتریان تمرکز داشت، تیم تکنیکال که فقط بر بخش فنی تسلط داشتند و تیم فروش که به بررسی بازار میپرداختند. اما شواهد و قرائن حاکی از این بود که این میان چیزی کم است؛ همدلی با مشتریان! مشتریانی که اغلب از اطلاعات فنی دیجیتال مارکتینگ ناآگاه بودند و این بیتسلطی بر پروژه شخصی، به آنها حس ناامنی میداد. درکی از توضیحات تیم تکنیکال نداشتند و قادر به مشاهده تاثیر فعالیت آنها بر پروژه خود نبودند. بازخورد این بود که “شاید اصلا کاری برای من انجام نمیشود و فقط از من پول دریافت شده است” و این یعنی کلاهبرداری! دقیقا چیزی که از شرکتهای دیجیتال مارکتینگ در ذهن عموم شکل گرفته است.. و این میان هیچ کس مقصر واقعی نبود. خلائی ذهنی و درکی بین مشتری و تیم تکنیکال بود که مسلما نیروهای فنی جوان و بعضا نوجوان و درونگرا و بیتجربهی بازار نمیتوانستند آن را پر کنند. و این بده بستان بیهوده بین تیم ما و مشتریان تلنگری ایجاد کرد: ما نیاز به ویترینی مهربانتر و صمیمیتر و نه فقط فنی داریم؛ روابط عمومی!
از تیم، آنهایی را که پختهتر بودند و تجربه صنعت و بازار داشتند انتخاب کردیم؛ و شدند ویترین کاکتوس. هدف فروش نبود، هدف نشان دادن فضای واقعی و دوستانه کاکتوس بود، چه مخاطب مشتری باشد و چه نباشد. این کار در محیط های فیزیکی و مجازی با استراتژی صحیح و هماهنگ پیگیری می شد. درب دفتر به روی همه باز شد، حتی برای جلسات غیرکاری. دیدن نحوه کار کردن تیم تکنیکال در محیط شرکت و رفتوآمد بچههای فروش و مدیران، حس خوبی به حاضرین میداد. این حس که کلاهبرداری در کار نیست! کاری انجام میشود و عدهای صبح تا عصر در دفتری پشت سیستمها به شدت کار میکنند. تیم روابط عمومی شکل گرفته بود. بازخوردها به تم فنی با لحنی صحیحتر منتقل میشد و “نسل زد” تیم تکنیکال ما، با آدم بزرگها آشتی کرد! همه چیز شفافتر و واقعیتر شد؛ چه برای کاکتوس و چه برای مشتریان.
..و این شد که ما روابط عمومیدار شدیم!
دانلود صفحه کاکتوس در مجله راهبرد
دیدگاهتان را بنویسید