نشست ارتباط موثر با نسل زد

در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ کاکتوس در دومین سلسله نشست‌های ارتباط موثر با دستورجلسه‌ی زومرها و نسل زد که توسط خانه صمت جوانان استان برگزار شد، حضور پیدا کرد.

هدف برگزاری نشست ارتباط موثر با نسل زد چه بود؟

پیرو نشست قبلی که برگزار شده بوده، در صحبت‌ها، جمع حاضر به این نتیجه رسیده بودند که گرفتن ارتباط موثر با نسل زد چقدر دشوار و مشکل‌ساز است؛ خصوصا در زمان حال که افراد این نسل در محیط کار رو به افزایش هستند.

بنابراین تصمیم گرفته شد که نشست بعدی بر روی موضوع نحوه ارتباط موثر با زومر‌ها متمرکز شود.

علت دعوت از کاکتوس

از آنجایی که بخش بزرگ کاکتوس را نسل زدی‌ها تشکیل می‌دهند، از تیم ما دعوت شد تا در دومین نشست حاضر شویم و برای حضار صحبت کنیم تا بتوانیم سوال‌هایشان درباره نحوه ارتباط گرفتن با این نسل را پاسخ دهیم.

در این نشست، ثمینه نیازی کارشناس ارشد فنی و سجاد قنبری مدیر فنی، به نمایندگی کاکتوس صحبت کردند.

چه چیزها گفته شد؟

در ابتدای این جلسه، دکتر نگین افتخاری درباره مشکلاتی که در ارتباط گرفتن با نسل z وجود دارد، سخن گفت و سپس درباره موضوع ارتباط موثر و شاخه‌هایی که به آن وابسته هستند، بیشتر توضیح داد.

از زبان نسل z

پس از صحبت‌های دکتر افتخاری، ثمینه نیازی مقدم، کارشناس ما، داستان خودش را به عنوان یک نسل z در دنیایی کنار نسل y و x بازگو کرد؛ از دغدغه‌ها تا مشکلاتی که خودش در هنگام ارتباط با دیگر نسل‌ها (در خانه و مدرسه تا محیط کار) داشته است.

در بخش بعدی ثمینه بحث شایعه‌ و فکت‌هایی که درباره این نسل در جامعه امروزی به باور رسیده‌اند را پیش کشید و سعی کرد با شفاف سازی این ۲ را از یکدیگر تفکیک کند.

 ساخت اکوسیستم

وقتی از دیدگاه نسل z دنیا را می‌بینید، درک آنها برای شما آسان‌تر خواهد بود و برای ساخت یک اکوسیستم با آنها اشتیاق بیشتری خواهید داشت.

سجاد مدیر فنی کاکتوس است که خود به عنوان یک نسل z، کارآموزان و کارمندهایی از همین نسل و حتی نسل‌های قبل‌تر را مدیریت کرده است. او از تجربه و ترجیحات خود به نتایجی در زمینه نحوه جذب، مدیریت و نگه داشتن نسل z در یک مجموعه رسیده است که در این نشست دستاورد خودش را با جمع به اشتراک گذاشت.

سجاد سعی کرد توضیح کاملی از ترجیحات و تمایلات این نسل را در پروسه کار ارائه دهد و قلق‌های مدیریتی این نسل را به طور مختصر و مفید به حضار منتقل کند.

در پایان این نشست، حضار جبهه گیری کمتری نسبت به نسل زد داشتند و این نقطه‌ شروعی برای گرفتن ارتباط موثر با زومر‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *